RHM buitensport bivakkeren - Reisverslag uit Gouvy, België van Jasper Punt - WaarBenJij.nu RHM buitensport bivakkeren - Reisverslag uit Gouvy, België van Jasper Punt - WaarBenJij.nu

RHM buitensport bivakkeren

Door: Jasper Punt

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 Mei 2017 | België, Gouvy

Op naar Gouvy in België/Luxenburg!
5 uur in de late middag ben ik dan eindelijk vertrokken. 3.5 uur in de auto zitten woehoee! Heb het uiteindelijk overleeft, wat heel mooi is. Na heel die tijd eenzaam te racen in mijn c1, ben ik aangekomen in het kleine dropje 'Steinbach' net voor de grens van luxenburg. Eenmaal mijn auto geparkeerd ben ik naar de achterkant gelopen. Waar heel de groep samen zat te barbecueën. Wat een aangename verrassing was. Ik had in de auto alleen maar snoep/ koek op ;).

Nadat ik iedereen een hand heb gegeven, ben ik dan ook maar lekker gaan eten. Al snel kwamen de andere stagiaires aan, die hadden het wat minder lux. Trein reis van 8 uur is mij bespaard gebleven, gelukkig.

Al snel gingen we ons nest in, moesten namelijk 7 uur uur al kant aan klaar aan het ontbijt zitten. Dit omdat we een briefing hadden. deze briefing was noodzakelijk, we hadden namelijk een groep van 150/200 kinderen uit België aan onze stoep staan. Samen met 3 andere zijn we 50 boomstammen gaan tillen. Wat niet heel fijn is is de hitte van 30 graden celcius. Achja het moest maar dachten we, doorbijten en knallen!

Na ruim 2 uur gestreden te hebben kwamen de kinderen. Eerst hebben we onszelf voorgesteld aan +150 kinderen. Stef (een collega) was zogenaamd wereldkampioen jojo-er, ik was gewoon iemand die er maar bij stond. Mijn bijnaam was dus 'iemand die er maar een beetje bij stond' Kinderen vonden het erg leuk, haha.

Nu begint het echte bivakkeren! Maar huh? wat is bivakkeren? bivakkeren betekend letterlijk 'in de open lucht een kamp hebben'. Dat gingen we dus ook doen. Logisch. Maar eerst één uur lopen natuurlijk, zo makkelijk komen ze er niet vanaf! Na al de kinderen mee gesleurd te hebben komen we dan eindelijk aan. Een mooi stukje bos in de midden van de ardennen. Prachtig uitzicht. De kinderen begonnen gelijk aan zijn/haar tent te werken. Sommige in groepjes van 4, maar ook in groepjes van 10-12. Groepjes boven de 5 mensen kregen een extra zeil, hiermee konden ze de tent uitbreiden. Toen iedereen klaar was gingen we kijken welke de mooiste tent hebben gebouwd. Er waren serieus echt mooie dingen uit gekomen! Het zijn tenslotte wel belgen ;).

De dag erna gingen we er alweer vroeg uit. Alweer 7 uur, heerlijk dat. Nadat we idereen wakker hebben gemaakt, een aageschoven zat aan de tafel, waren we alweer één uur verder. Brood met hagelslag kenden ze bijna allemaal niet. Echt absurt. Kaas ging er bij iedereen wel in natuurlijk.

Het andere deel komt zsm online!

  • 15 Juni 2017 - 13:38

    Wendy:

    Leuk verhaal Jasper! Ik kijk al uit naar je andere belevenissen!

  • 08 September 2017 - 22:17

    Kirsten ;):

    Ik ben erg benieuwd naar het andere deel! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4638

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

18 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: